صادرم کن تا زنده بمانی !

شهرام خان بابا پور،فروشنده فرش دستباف اصفهان با تاکید به شرایط سخت اقتصادی گفت : بازار فرش دستباف مرده است و تنها صادرات است که میتواند فرش ایران را زنده کند .

به گزارش پایگاه خبری همنا، فروشنده فرش دستباف اصفهان در پاسخ به شرایط بازار در روز های کرونایی بیان کرد : فرش ایرانی و به خصوص فرش دستباف مدت هاست که در بازار کشور مرده و هیچ کس به داد آن نمیرسد و ما منتظر تغییرات اساسی پیرامون فروش این صنف هستیم .

وی ادامه داد : شرایط واردات مواد اولیه بسیار سخت شده و با بالا رفته قیمت دلار وارد کردن مواد اولیه لازم برای بافت فرش به مشکل خورده و به دلیل نبود مواد مرغوب لازم ریسندگی در  بازار داخلی مجبوریم با شرایط دشوار و با نرخ ارز آزاد مواد لازم رو وارد کنیم .

خان بابا پور اظهار کرد : بسیاری از بافندگان بزرگ فرش دستباف به دلیل رکود شدید اقتصادی در صنف بافندگان دیگر علاقه به ادامه کار در این بازار ندارند و بسیاری از آن ها با تغییر شغل در بخش های دیگر مشغول به کار هستند و با این روند تعداد قابل توجه ای از تولیدکنندگان فرش به زودی بازنشسته خواهند شد و روند صعودی فرش دستباف در اوج،سقوط خواهد کرد.

 

فروشنده فرش دستباف اصفهان ضمن گله از گرانی مواد اولیه تصریح کرد : با اینکه فرش زیرانداز مردم این کشور است و مورد نیاز ولی با بالا رفتن قیمت مواد اولیه اکنون تبدیل به یک کالای لوکس شده که بسیاری برای تامین نیاز خود رو به فرش ماشینی می آورند و با از دست دادن سرمایه خود بیشتر به فکر تامین موقت وسایل مورد نیاز خود هستند در حالی که فرش دستباف در هر زمانی با هر شرایطی سرمایه یک خانواده ایرانیست مدت هاست از سبد خرید خانوار ها حذف شده است .