شرایط سخت صادرات فرش دستباف

امیر عباس قرآنی تولیدکننده و صادرکننده فرش دستباف گفت :«با توجه به کاهش صادرات و افت فروش داخلی ،دولت و اتاق اصناف باید هرچه سریعتر به حمایت ها و وعده های خود جامع عمل بپوشاند.»

به گزارش پایگاه خبری همنا تولید و صادر کننده فرش دستباف بیان کرد :در حال حاضر زمینه فروش داخلی و صادرات شرایط نامطلوبی را تجربه میکند و با کاهش ۵۰ درصدی فروش دربازار های داخلی و کاهش ۷۰ درصدی  صادرات فرش دستباف این صنف را با مشکل روبرو کرد.

وی ادامه داد: تحریم های بانکی و نرخ بالای کارمزد صرافی ها برای تبادل ارز و عدم حمایت دولت سابق از صادرات محصولات دستباف و کمک به این عرصه جهت کاهش مالیات روند رشد این صنف را کند کرده است.

امیرعباس قرآنی افزود: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و تغییر قیمت مواد اولیه،  بازار در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و زیر نوسانات ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه چون رنگ ،نخ و کرک توان خرید برای صادرکنندگان به حداقل رسیده است .

تولید و صادر کننده فرش دستبافت عنوان کرد: موانع گمرکی موجود از جمله تاخیر در بازه زمانی ترخیص کالا ها و هزینه های بالای گمرکی بار سنگینی را بر دوش صادرکننده ها گذاشته است؛ طبق صحبت های انجام شده با فرزین مشاور اتاق اصناف به زودی شرایط مساعدی از طرف اتحادیه جهت بهبود روند بازار عملی خواهد شد.